lunedì 20 giugno 2011


The most diverse scams against tourists.


You know the hilarious fraudulent methods of Toto, who would be able to sell you the Fountain Spanish Steps? In some cities there are those who can match our great actor in everything. Be careful because, from theft and fraud,


the danger is around the corner.



This is not to suggest you to sleep in bed with the bag as shown, but as the saying ...." By staying tuned "....



On the streets of Istanbul and Rio de Janeiro, you have to deal with pickpockets: never leave your wallet in plain sight, or put it in the pocket of his jeans. It may happen that, in the crowd, someone will sprinkle some mustard on your shoes. And here, incidentally, you find a shoe to pass in front of you, ready for emergency response to increased cost.

Another pitfall is that the pin money Tassinari use to inflate their prices in Buenos Aires, the Philippines and throughout Asia, with exorbitant surcharges and really unpredictable. As also happens in Prague, where there are tips specifically for uninformed tourists, with tables to avoid unexpected costs expensive. Or you could run into drivers that give you the rest of the money could be more false than the Monopoli.

If you were in Cairo with a rental car, do not be surprised to be able to stay involved in a mock accident, enriched with minutiae and details, as alleged injuries and false witnesses. You may leave a sum of money, or even risk vedervela stolen before your eyes. The same technique is also used in Barcelona: a team pockets the wheel of the car, a person pretending to assist him while someone else clears the passenger compartment or trunk. Unless you steal the whole car.

And if such a thing were to happen to you in Moscow, please leave all hope: the Russian police have a nasty reputation for turning a blind eye on local crime, preferring to harass the tourists. About foreign exchange controls and, in Prague and Paris, the prefecture has published an online handbook to explain how it made the identification card of a real police officer, to counter fraudulent behaviors that many natives have with tourists.

You may even risk running into a man who, in front of your language problems and logistics before the ticket machine, offers a subscription fortnightly pay in cash. You will understand, once looked at the ticket and got the rest, to have a one way ticket.



******

Le più disparate truffe ai danni dei Turisti.


Avete presente gli spassosi metodi truffaldini di Totò, che sarebbe stato capace di vendervi la Fontana di Piazza di Spagna? In alcune città vi è chi potrebbe eguagliare il nostro grande attore in tutto ciò. Bisogna fare attenzione perché, tra furti e truffe, il pericolo è dietro l’angolo.



Con questo non vogliamo suggerirVi di dormire con la borsa nel letto come raffigurato ma come si suol dire ...."Di stare in campana"....

Per le strade di Istanbul e di Rio de Janeiro, bisogna fare i conti con i borseggiatori: mai lasciare il portafogli in bella vista, né metterlo nella tasca del jeans. Può capitare inoltre che, nella folla, qualcuno possa spruzzarvi della mostarda sulle scarpe. Ed ecco che, casualmente, un lustrascarpe si troverò a passare davanti a voi, pronto ad un intervento di emergenza a costo maggiorato.

Un altro trabocchetto spilla soldi è quello che i tassinari usano per gonfiare i propri prezzi a Buenos Aires, nelle Filippine e in tutta l’Asia, con supplementi esorbitanti e davvero imprevedibili. Come avviene anche a Praga, dove esistono anche dei consigli ad hoc per i turisti poco informati, con tabelle costi per evitare imprevisti dispendiosi. O potreste incappare in autisti che vi danno il resto con denaro più falso di quello del Monopoli.

Qualora foste al Cairo con un’auto a noleggio, non stupitevi di poter rimanere coinvolti in un finto incidente, arricchito di minuzie e dettagli, come presunti feriti e finti testimoni. Potreste lasciare una somma in denaro, o addirittura rischiare di vedervela rubata sotto i vostri occhi. La stessa tecnica viene usata anche a Barcellona: un team buca la ruota della macchina, una persona finge di prestare assistenza mentre qualcun altro svuota l’abitacolo o il bagagliaio. A meno che non rubi tutta la macchina.

E se una cosa del genere dovesse capitarvi a Mosca, lasciate pure ogni speranza: le forze dell’ordine russe hanno la pessima fama di chiudere un occhio sulla delinquenza locale, preferendo infastidire i turisti. A proposito di divise e di controlli, a Praga e a Parigi, la Prefettura ha pubblicato on line un prontuario per spiegare come sia fatta la tessera di riconoscimento di un vero poliziotto, per contrastare quei comportamenti truffaldini che molti autoctoni hanno con i turisti.

Potreste addirittura rischiare di imbattervi in un signore che, di fronte alle vostre difficoltà linguistiche e logistiche dinanzi alla macchina dei biglietti, vi offre un abbonamento quindicinale da pagare in contanti. Per poi capire, una volta guardato il biglietto ed ottenuto il resto, di avere un biglietto di una sola corsa.


Francesco Salvatore Cagnazzo - Nexta

Nessun commento:

Posta un commento